Friday, February 4, 2011

Ada perbezaan kah antara kita???


Ada perbezaan kah antara kita?
Kau islam dan aku juga islam, bahkan dia juga islam…
Kau bertuhankan Allah, sedangkan Allah juga tuhanku..
Tiada tuhan yang disembah melainkan Allah, Nabi Muhammad itu pesuruh Allah..
Kalimah syahadah ini sama-sama kita sentiasa ungkapkan..
Adakah berbezanya kau dan aku?
Kenapa kau merasa ketidakselesaan tinggal bersama?
Kerana aku bukan sealiran denganmu dalam berjemaah?
Aduhai teman,
Adakah itu menjadikan tembok ukhwah aku dan kau?
Kefahaman bagaimana ini wahai teman?
Sedangkan islam itu bersaudara…
Kau dan aku bersaudara..
Kau dan dia bersaudara..
Dia dan aku bersaudara..
Allah itu tuhan kita, Nabi Muhammad nabi kita…
Islam itu agama kita, AL quran dan as sunnah pegangan kita..
Masih adakah perbatasan dalam ukhwah itu?
Ukhwah yang terjalin antara kita tetap nikmat persaudaraan yang indah..
Kenapa kau meletakkan halangan dalam bersahabat duhai teman?
Sedihnya aku wahai teman..
Aku, kau dan dia,
Tiada beza di sisiNYA melainkan TAQWA..
Kenapa hanya kerana beza aliran jemaah, berlakunya perbezaan?
Saat dan tatkala ini,
Selagi kita sama-sama islam..
Hakikat yang tidak dapat dipisahkan kita adalah BERSAUDARA..
Tolonglah wahai teman,
Lontarkan jauh satu sikap dari dirimu,
Merasa perbezaan di dalam perhubungan…
Mengapa harus kita bina tembok pemisahan ini?
Ayuh, kita runtuhkan rasa tembok pemisah ini..
Hanya mentaliti dan fikiran kita sahaja yang dapat merubahnya..
Biarpun berbeza aliran jemaah,
Namun ukhwah itu,
kita paksikan keimanan kepada ALLAH..
sahabat kawan seiman,
satu jalan dalam kenangan,
tak pernah lepas dalam kenangan,
Kerna Allah jadi tujuan..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails